torsdag 16 juli 2009

komma-ut-historia

Det finns rätt många olika sätt att komma ut.
Här kommer ett av mina mer minnesvärda.

På högstadiet umgicks jag med en tjej som inte hade helt lätt för det där med homosexuallitet. Jag berättade aldrig för henne då. Några år senare korsades våra vägar och jag kom ut för henne. Inte med flit dock. Jag och en brud skulle åka buss in till stan. Precis när vi kliver på bussen nyper den här bruden mig i rumpan så att jag hoppar till, som hämnd klämmer jag på hennes boob. När jag gör mitt klämmande har vi precis kommit in i själva bussen så att vi ser alla och dom ser oss. Fuck liksom, där satt hon och tittade på mig när jag hade någon annans bröst i min hand. Haha. Jag sa hej och gick snabbt längre bak i bussen.

// Edina (af Edina & Siv)

Inga kommentarer: