fredag 1 maj 2009

Könsneutralt äktenskap idag!

Idag, den 1a maj 2009 införs Könsneutralt äktenskap i Sverige. Från och med idag kallas det alltså äktenskap oavsett könet på de som gifter sig. Jag är inte hundra procent säker på detaljerna gällande kyrkans relation till det här beslutet, men en får iallafall definitivt gifta sig borgerligt oavsett. Men det här är ett så enormt viktigt steg framåt. GRATTIS SVERIGE!
Dagen till ära var jag - Siv - ute på Göteborgs gator och demonstrerade (firade) i ett litet , mycket kärleksfullt demonstrationståg. Många vackra människor och ett ypperligt tillfälle för mig att förverkliga mitt löfte till mig själv om att börja fotografera vid dylika tillfällen!
//Siv (af Edina & Siv)

1 kommentar:

the Edina sa...

Sånna häringa initiativ är så himla himla bra.
Och viktiga.
Hejja hejja, önskar att jag hade varit med.