torsdag 30 april 2009

Happy month-day imorgon bloggen!

Något av det roligaste med att skriva i den här bloggen är att vi oftast inte pratar med varandra innan vi publicerar våra inlägg. Det gör att jag en valborgsmorgon som denna kan knappa in vår bloggadress och glatt överraskas av tre nya underbara inlägg som får mig att skratta mig varm i hela hjärtat, från finaste Edina. Ett litet tillägg till inlägget om mobilens T9-funktions hbtq-kompetens samt hänsynstagande till grova ord är mysteriet gällande varför T9 t.ex. inte har lagt in ordet "mobilen" (blir mobileo) men däremot tycker att ett viktigt ord att ha med är "dubbelfitta".

Nu blir jag genast lite nervös för vilka sorters googleresultat som kan guida människor till den här bloggen. Så; Till er som letade efter dubbelfitta och fann någonting queert - I apologize.

Ska givetvis genast svara på Edinas ihopsnickrade lista minsann!

Tänker:
Inte speciellt mycket. Jag är i ett sånt där tillstånd då jag mest bara är och försöker att låta det vara så.
Känner: En slags värk någonstans och att jag vill ta den här dagen en liten stund i taget, att jag inte vill ha så höga krav på mig själv nu. Behöver lite andrum.
Tycker: Att den här dagen kan vara idealisk för att samla lite mer av de däringa fräknarna som brukar dyka upp i mitt ansikte på sommaren. Med mycket solkräm pålagd såklart. Viktigt viktigt!
Vill: Bara lyssna på Røyksopp feat. Robyn - The girl and the robot om och om igen, och cykla omkring i solskenet på den här skärgårdsön som jag bor på.
Ska: Vara snäll mot mig själv de här kommande fyra dagarna som inte kommer att tas upp av lektioner eller jobb.
Borde: Plugga. And I will!
Måste: Klura ut hur jag bäst ska kunna förkläda mig till en Goomba innan den maskerad som jag ska gå på, på lördag. Jag tänker: Brunsminkat ansikte, beiga kläder, monobrow och huggtänder. ah?
Hoppas: På att jag ska kunna förverkliga den där planen om att ta dagen en stund i taget och inte grubbla för mycket.
Längtar: Efter inre lugn.

//Siv (af Edina & Siv)

Inga kommentarer: