onsdag 12 maj 2010

the festival is on fire!

Hela göteborg är fyllt av regnbågsflaggor. Det är underbart.
Till och med spårvagnarna har små regnbågsflaggor i fören.
Det är fiiiint.

Och det betyder mycket. Det är som om hela stan vore HBTQvänlig. Toppen.
De få som inte är det, HBTQvänliga alltså, kommer få tänka om under denna underbara festivalvecka.

Varje liten flagga är en markering. Så jävla bra. Det är okej att va gay liksom.
Och jag ler. Ler. Ler. Ler.

Det har hänt så mycket. Sen jag var en förvirrad liten tonåring. Så mycket bra saker. Så många regnbågsfärgade steg framåt. Staden har tagit ställning. För oss.

Och vet ni, vet ni.. idaaag, så hördes jag och min bästa H av för vi ska ses nån dag hade vi tänkte och han frågade om vi kunde ses imån vid ett, för han skulle på nåt föredrag innan. Självklart samma som mig visade det sig. Vi hade tänkt lika fast på var sitt håll. Fiiiiiin vän. Han är en jättebra HBTQkämpe. NU. Under vår livstid liksom. Jag ska fråga honom om jag får skriva ut hans riktiga namn här för det är val snart och en röst på honom är en röst för ett ännu bättre hbtq-göteborg.

Och föredraget vi ska på är "Regnbågsjuridik och vilka allierade har hbt-rörelsen när det gäller att bryta mot kärnfamiljsnormen"
Tid: 11.00-12.30
PLats: HBT-universitetet, orgelsalen (Artisten)

Imorgon kommer oxå Lukas Romson (jag tycker mycket om) och berättar om transhistorien från antiken till idag.
Tid: 13.00-14.00
Plats: HBT-universitetet, C302

Kärlek // edinan

Inga kommentarer: