torsdag 6 augusti 2009

på jakt efter spermier -del1

Hur får man tag i spermier när man behöver dom?
Ska man gå runt med en liten plastmugg i handen och hoppas på det bästa?

Egentligen vet jag vart sperimer kommer ifrån. Män.
Hur gör jag om jag vill ha spermierna, men inte någon pappa till?
Ja, just det.. jag vill alltså ha spermierna till att göra ett barn (på sikt, inte nu). Det kanske skall poängteras.

Det finns många sätt att skaffa barn som flatpar. Jag skriver här mina tre första idéer:

Skaffa barn med ett bögpar = delad vårdnad.
Barnet bor varannan vecka hos varje familj. Dock hänger inte juridiken med och endast den biologiska pappan och mamman är föräldrar på pappret och det innebär att de andra föräldrarna inte har rätt till umgänge med barnet (vid en eventuell skillsmässa tex) eller att vara hemma från jobbet med barnet när det är sjukt etc. Man måste känna varandra väldigt väl för att klara av det där tror jag. Och jag vill inte dela mitt barn.

Stjäl någons spermier på krogen eller utomlands
Festa hårt och ha sex på riktigt med en man som inte vet att du är ute efter att bli gravid, utan låt honom tro att du/ni precis som han är ute efter sex bara. Att göra det till en trekant är lite väl uppenbart kanske om man vill hålla spermiejakten diskret. Riskabelt för relationen dessutom, alla mår inte bra av att ha sex med främlingar/se sin bejb ha sex med en främling. Dessutom kan främlingen ha smutsiga spermier.. eeeeew. Och spermieproducent kan faktiskt råka få reda på att det blivit ett barn och kräva sin rätt till umgänge.

Låna en väns sperimer
Det gäller att personen förstår att det bara är spermierna som räknas. Att han inte är pappa what so ever. Är det en vän kommer han ju vara en del i barnets liv och man lär ju prata igenom det ordentligt innan. Dessutom måste han avsäga sig faderskapet för att den andra mamman skall kunna bli förälder. En ganska bra idé om man har en vän som är lämplig. Antingen tycker killen det är en asbra idé eller så undrar han eller hans pojkvän/flickvän vad fan man håller på med. Frågan är oxå hur öppen man skall vara med att det är hans spermier, folk runt omkring behöver egentligen inte veta det. Det hade varit bäst om det var en hemlighet tycker jag.

// Edina (af Edina & Siv)

Inga kommentarer: