måndag 5 april 2010

The Crying Game

Jag såg en film i helgen. Jag visste inte innan vad det skulle vara för film så jag fick en sån där underbar chock när den oväntade vändningen kom.

Genren är för mig: Queert drama med action inslag.

Filmen handlar om en kidnappning. Där kidnapparen fäster sig vid den kidnappade och inte kan med att fullfölja planen på att skjuta honom. Sen trasslar kidnapparen till det för sig kan man säga. Det är en vacker film på grund av att Queerheten liksom smälter in bra och trots att den är ett avgörande inslag, känns naturlig. Vilket är intressant med tanke på att filmen kom ut redan 1992.

Filmen är dock en typisk 90tals actionfilm med dödsskjutningar, slag i ansiktet osv. vilket man kan tycka vad man vill om. Queerheten är som sagt en parentes vilket jag tycker är imponerande. En heeelt vanlig film men med en sevärd vändning.

// Edinan

Inga kommentarer: