onsdag 28 oktober 2009

tentaperiod

Hej bloggen!

Det är tentaperiod nu. Usch. Trött.
Har en tendens till att rikta min ilska mot bloggen när jag är arg.
Konstigt. Vill skriva inlägg om hur mycket jag ogillar bloggen. Men behärskar mig, för så gör man ju inte mot sitt eget barn. Innerst inne älskar jag bloggen alltid. Jag glömmer bort det ibland. När jag blir besviken. Ledsen. När jag tappar bort meningen med saker. Meningen med bloggen. Livet. Skolan. Vänskapen.

Fuck va allt är underligt ibland. Men jag antar att det är det som gör livet intressant. Jag är samtidigt tacksam över att jag är så känslig och har så höga toppar och djupa dalar för utan dom hade jag inte heller velat leva, om allt bara var lagom hela tiden. Jag gillar att jag kan känna så starkt, både av positiva och negativa känslor. Är jag queer för att jag är djup eller är jag djup för att jag är queer? Hur som helst. Nu dricker jag te och tänker på att tentan snart är över och då ska jag träffa folk igen är min plan.

Idag tittade jag på Arga Snickaren, kanal 5, och det var ett flatpar de var hos!! Fiiiiint. Jag blev helt glad. Mest för att de inte gjorde en sak av det. De var som vilket par som helst. De behandlades som de andra heteroparen som varit med innan. Ååååh. De var så fina. Och de hade en liten dotter. OMG.

En sak till, jag upplever det som om queerhet liksom runs in the family.. som i att om ett barn är gay/queert är syskonen det oxå. Och jag menar inte sexualiteten nödvändigtvis, men det öppna sinnet för hur man beter sig/ tillåter sig själv och andra att vara/ klär sig/ etc etc. Är det bara i min krets eller din oxå?

håll om mig... // frihets edinan