onsdag 21 oktober 2009

Här med startar jag en liten frågelåda här på HBTQFINTbloggen

Jupp, då var det gjort.
Frågelådan existerar.
Jag lägger nu i första frågebidraget. Kanske kan vi hjälpas åt att hitta svar.

"Kära frågelådan jag har i flera dagar plågats av funderingar på vad som egentligen är skillnaden på Leggings, Tights och Långkalsonger. För mig ter det sig vara precis samma sak. Ligger skillnaden i vem som har på sig dom, hur coola personerna är hur straighta de är eller hur mycket de vill betala för sitt byxplagg? Eller är det någon detalj jag missar? Snälla hjälp mig trassla mig ur detta mysterium. // fundersam flata"

// Edina (af Edina & Siv)

2 kommentarer:

Ida sa...

Leggings är utan fot, tights är oftast med fot och långkalsonger ska egentligen kunna hålla kroppsvärmen bättre men någon större skillnad är det nog inte:)

Nelly sa...

Jag tror att leggings och tights är ungefär samma sak(kan vara olika i olika bekantskapskretsar) men långkalsonger är oftast inte lika snygga utan bara mer komfortabla och varma. De kan ibland vara utformade för att lätt kunna transportera bort svett då långkalsongers främsta uppgift är att värma innanför andra byxor.

Det är vad jag TROR.. Jag är inte direkt någon van användare av något av plaggen..
kramkram