söndag 9 augusti 2009

gravid?

Jag tror jag är med barn. Eller min kropp tror det liksom. Den är förvirrad. Min mor skrattar lite åt mig och mina graviditets symptom och tycker att jag skall ta ett graviditetstest. Det hände ju för Josef och Maria. Det är inte helt omöjligt. Evolution? Flator gör varandra gravida? Det vore nice. Eller kanske jobbigt, fatta att behöva börja idka skyddat sex. (det är svårt som flator alltså, jag uppmuntrar dock alla att skydda sig så klart. phew.. politiskt inkorrekt är inte ok).

Men mest vore det niiice. Heeelt fantastiskt. Känsliga jag börjar typ gråta vid tanken på att kunna få barn ihop med den jag älskar. En liten människa skapad av en uppblandning av våra gener. Allt jag älskar hos henne mixat med det som är jag = superduper kid. Jupp.

Det främsta och mest intressanta symptomet är: Förändrar smakupplevelse, jag tål helt plötsligt inte smaken eller doften av kaffe och andra grejer som jag förut njöt av. Helt plötsligt. Jättejobbigt. Jag blir helt illamående bara av tanken på det eller doften av det. Hoppas det går över. Hejja alla mammor som under nio månader utsätts för galna kroppsliga och mentala upplevelser.

Jag är inte gravid. Det finns inte en chans. Tyvärr.


// Edina (af Edina & Siv)

1 kommentar:

Ida poesipuls sa...

- jag blev så himla glad när jag gick inne på ett köpcentrum igår. och såg en jättestor reklamskylt där det stod typ: VI GÖR INTE KLÄDER FÖR TJEJER. VI GÖR INTE KLÄDER FÖR KILLAR. VI GÖR KLÄDER FÖR BARN.

polarn & pyret. och kika http://www.polarnopyret.se/Shop/Product/ProductCategory.aspx?id=5166&sectionid=clothes&subsectionid=UNISEX.