lördag 1 augusti 2009

Gossip


Gossip är en av mina favoritfilmer (jag är en sucker för svenska filmer). Det är Colin Nutley som gjort den och därför är självklart Helena Bergström med i filmen. Och hehe, Colin ser i filmen till att det blir en liten lesbiskscen med sin fru och Marika Lagerkrantz.
.
Det är en rätt mysig film som handlar om tio skådespelerskor som konkurrerar om samma roller, men som även är vänner vid sidan av. Man får följa deras liv och relationer. Fokus ligger på kvinnor då filmens tio huvudroller är just kvinnor. Eliten har samlats och rollerna spelas av: Pernilla August, Helena Bergström, Stina Ekblad, Lena Endre, Ewa Fröling, Margaretha Krook, Marika Lagerkrantz, Suzanne Reuter, Marie Richardson och Gunilla Röör.
.
Jag gillar de där kvinnorna alltså. Vackra. Starka. Roliga. Filmen känns personlig och var jag kär i dom innan så älskar jag dom nu.
.
// Edina (af Edina & Siv)

Inga kommentarer: