måndag 20 juli 2009

Tegan & Sara

Här är en cover på Tegan & Saras låt Call it off, framförd av Mini.
ME LIKES!



Tegan & Sara är några ni borde lyssna på. De placeras under genren Indiepop. Jag gillar att texterna är välskrivna och tar sig in under huden samt att låtarna är så olika att man kan hitta en för varje känsla och händelse liksom. Vissa är peppiga och gör att jag dansar fram när jag har dom i min Mp3a, andra är tyngre och funkar bra som sällskap till gråt.

Tegan & Sara är queera. Och ehh, heta. Dessutom tvillingar om man nu skulle gilla det lite extra. De verkar vara softa och ha humor. De lägger upp lite roligare och personligare klipp/videos emellanåt samt är kända för att ha sköna mellansnack och kontakt med publiken. De fyller 30 nästa år och släppte sitt första album redan för tio år sedan! Det sägs vara ett nytt album på gång, iiiiiiii!

// Edina (af Edina & Siv)

1 kommentar:

THerése sa...

Det är min babe det :D