torsdag 30 juli 2009

ibland önskar jag att jag var hetero

Korta stunder bara. Här kommer en lista över några av sakerna som jag är avis på:

  • När man är på middag/fest med sin respektives vänner är det tydligare vilket gäng man tillhör. Killarna hänger med killarna, tjejerna med tjejerna. Som homo så vet man inte om man skall umgås med tjejerna för att man är tjej, eller killarna för att man är respektive till en av tjejerna.

  • Det är lättare att bli med barn. Det kan ske spontant och kräver inte så mycker jobb eller tankeverksamhet. De behöver inte heller bestämma vem som skall bära barnet i sin mage.

  • Heteropar består oftast av en liten och lätt och en stor och stark, vilket medför att man kan lyfta upp/lyftas upp och knulla mot en vägg lättare.

  • Jag har fått för mig att heteros inte förväntas umgås med sina ex eller umgås med sin flickvän/pojkväns ex. Jag upplever att det inte är helt okej att som homo inte vilja att sin kille/tjej träffar sitt ex och umgås eller ens att säga att man inte själv vill träffa sin killes/tjejs ex. Alla förväntas vara vänner i gay-svängen verkar det som ibland. Dessutom blir man inte förvånad om sin killes/tjejs ex är samma person som man själv haft ihop det med. Reglerna verkar vara olika i hetero- och homovärlden. Jag har svårt att se att det skulle vara vanligt att man dejtar sina exs ex eller sina vänners ex eller blir bästa vän med alla som man legat med/varit ihop med i heterovärlden.

  • Man förväntas inte dela kläder. Man kan inte heller råka köpa likadana kläder. Man blandar inte ihop sina kläder efter att ha tvättat dom. Man får inte höra "ooooh.. jag får testa... åh de sitter ju jättebra på mig" om sina nyinköpta jeans.

  • Heteropar får antagligen inte frågan "sååå...vem av er är mannen i relationen?".

// Edina (af Edina & Siv)

1 kommentar:

Anonym sa...

den här bloggen är otroligt bra!