lördag 16 maj 2009

Tyrashow

Lördagsmorgon och jag tittar på TYRA.
Hon har en vettig talkshow. Just nu handlar det om två tjejer som skall gifta sig, men den enas mamma vill inte komma på bröllopet och inte veta av relationen.

Tyra sa att hon själv gått i söndagsskola och att hon inte kan förstå varför just denna synden skall lyftas ut och förstoras. Hon sa att det finns mammor till mördare som besöker sina barn i fängelset varje vecka, hur kan du inte gå på din dotters bröllop?

Det finns så många synder och vi bryter alla mot dem. Jag blir så irriterad när vi dömmer varandra hela tiden (det är oxå en synd assholes). Seriöst jag förstår inte hur man kan svika sitt barn så. Jag är evigt tacksam över min stöttande familj. Det borde inte finnas något alternativ, alla föräldrar borde vara stolta över sina barn. Det finns så mycket dumt och skadligt man kan göra, hur kan man tycka att det är ett dåligt val att ha en trygg relation?

Kärleken från föräldrar skall vara villkorslös. Det kommer skit från så många andra håll, föräldrar skall vara den trygga punkten att återvända till i alla lägen. Annars är de bara en liten lort.

// Edina (af Edina & Siv)

Inga kommentarer: