fredag 29 maj 2009

queer även när jag blir äldre?

Just nu sitter jag och Siv och kämpar med våra hemtentor. Bloggen har därför tillfälligt tagit ett steg ner på prioriteringslistan.

Innan jag kommer till det queera jag tänkte skriva om så vill jag berätta vilka missöden jag stött på inför denna hemtenta. Jag fick för mig att göra ett fame-hopp, jag vet inte varför jag fick för mig att göra det -ouppvärmd och i den här åldern.. (jag är lite äldre än Sivan), det slutade illa -jag har ont i min HÖFT. Inte klokt. Det känns hela tiden AJ AJ AJ. Och det är ingen hejd på eländet, kaffebryggaren har börjat strejka. Så nu sitter jag utan kaffe och med en skadad höft och skriver skriver skriver om Statskunskap, Ekonomi och Sociologi. Men ser blir det skolledig och massor av tid att skriva om och vara queer.

Nu till det queera. Pratade med en queer vän idag. Vi pratade om framtiden, relationer, normer och barn. På hur vi förväntas bilda familjer, gärna kärn. På rädslan av att bli ensam kvar om man väljer en annan väg. Men sen kom vi på att vi ju är rätt queer och har många queera vänner, av vilka åtminstone några säkert kommer hitta alternativa framtidsplaner som inte involverar familj, barn och stereotyp vuxenhet. Vi har nu en bättre plan... vi kommer att fortsätta att ses spontant och göra paj.. och även om tio år så säger vi "ja jag kommer över på en gång, inga barn att fixa barnvakt åt -high five!".


// Edina (af Edina&Siv)

Inga kommentarer: