tisdag 22 september 2009

kyrkovalet -uppföljning

Det gick inte riktigt så som jag önskat. Jag är ju för saker så som kärlek. Jag är även för att alla par skall få ingå äktenskap i kyrkan. Valet gick åt det hållet, men varje mandat som går till grupper som inte håller med mig är lite jobbigt att acceptera. Det känns personligt, kanske för att kyrkan svek mig när jag hade min tuffaste tid i livet, då jag kämpade med att förstå och acceptera min icke straighta läggning. Då hade jag behövt gemenskapen, diskussionerna, glädjen och djupet.

Men men. Jag röstade. Och jag håller på att ta mig den plats i kyrkan som är min. För jag har en plats där.

Mer skriver jag inte om valet och kyrkan just nu. Men jag är inte svår på att diskutera, men jag vill inte skriva mer så att ni tror att jag vill värva. Hehe. Jag vill inte det. Verkligen inte. Men jag vill få ha en tro.

/ Ed

Inga kommentarer: