tisdag 29 september 2009

tvåtusentalet

hej lilla bloggen, om du undrar varför jag inte skriver så mycket i dig just nu så är det för att jag inte har tillgång till internet på samma sätt som förut.

Ärligt talat så är det lite skönt, att inte hela tiden ha koll på allas status på facebook, inte ha koll på vad alla skriver i sina bloggar. Inte veta allt i detalj, utan faktiskt bara leva IRL. nice nice. Men asså självklart kommer jag asap se till att återfå min internet tillgång. För det är underbart oxå, det där med att ha sina vänner nära alltid. Även de som bor en bit bort, det är lovely, att hålla sig uppdaterad om deras liv och tankar, att få vara en del i en helhet alltid. Men jo, en paus att ägna åt mig själv och IRL:andet är givande.

Nu borde jag väl skriva något HBTQ:igt. En intressant sak är ju kurslitteraturen jag och siv har, nu på 2000talet lixom, jag har just läst ett stycke (ämnet är kris och utveckling) där jag fick lära mig att det är inte helt ovanligt att heterosexuella män i 20års åldern tvivlar på sin läggning och tror att de är homosexuella, fast de inte är det, de behöver bara omge sig av manligare män och bli trygga i sin egen manlighet. OMG!!! boken är pinsamt dum. hemmafru-idealet är oxå något som återkommer i boken. Fatta att det finns folk i klassen som läser detta och tar in det som sanning. Helt vansinnigt är vad det är.

// edina (af edina & siv)

Inga kommentarer: