torsdag 26 augusti 2010

Lip Shit Queers

Denna sommar hände någonting alldeles fantastiskt i Norberg, Sverige, Världen - den queera revolutionen ägde rum! Eller. Människor går ju fortfarande runt och säger "nu har det väl gått LITE FÖR LÅNGT när man inte längre får säga att män är män och kvinnor är kvinnor", så uppenbarligen har revolutionen inte ännu ägt rum, men den här sommaren kom det sig att ungefär 700 människor samlades på ett litet alldeles utsökt pyntat område med camping och tre olika scener och bara hade det fantastiskt trevligt i queerhetens namn. Det som skedde hette Queertopiafestivalen. Jag (Siv) var där. Och det var under dessa ljuvliga dagar präglade av acceptans, queerhet, genderfuckande (fuckande med gender (kön)) och glädje som jag för första gången fick chansen att se duon Lip Shit Queers.

Jag känner mig inte riktigt förmögen att försöka beskriva hur ett framträdande med Lip Shit Queers kan se ut, men jag kan lova att det fick mig att skratta så att jag fick ont i magen och förtjusas och peppas till jag hade gläderus i hela kroppen. FANTASTISKT! Någon slags blandning mellan ljuvt överdriven teater och enkla texter till fångande rytmer, allt med en så enormt stor dos självdistans. Sånt här behövs. Så innerligt. Får ni chansen att se Lip Shit Queers, SÅ GÖR DET.

Om inte annat så kan ni ju besöka deras blogg eller deras facebooksida. Eller titta på de här filmerna som jag själv har gjort under det tillfälle då jag fick möjlighet att se dem. Men framför allt, se dem själv. Det jag fångat här var inte det bästa, men ändock helt ljuvligt. Avnjut:



//Sivelicious

Inga kommentarer: