torsdag 10 september 2009

HBT på universitetsnivå

Jag tror inte att någon missat det, men jag tänker ändå repetera: Jag och Siv går Socionomprogrammet.

Nu till mitt ärende: Imorgon har vi HBT på schemat!! (Hehe, i mitt huvud skapades just en rolig bild som jag önskar att jag kunde måla upp för dig.. den gick lite ut på att idka HBT... liksom PÅ det utskriva schemat.. men det var inte det jag menade ursprungligen, jag tänker dock inte be om ursäkt för att min hjärna är inställd på sex).

Vi har alltså en föreläsning på temat HBT. Imponerande tycker jag. DESSUTOM så berörs HBTperspektivet emellanåt under de "vanliga"föreläsningarna oxå. Men imorgon är det alltså två timmar avsatt för HBT. Tjoho! Jag längtar längtar längtar (kanske mest för att jag och Siv ska premiärluncha innan föreläsningen och ladda upp ihop). Rubriken för föreläsningen är "HBT-personer, livssituation och heteronormativitet". Jag är taggad som fan och vill vill vill höra massa intressanta och spännande saker. Hoppas jag har samma peppkänsla efter föreläsningen och massa ideer att skriva om till dig här.

God natt // Edina

Inga kommentarer: