måndag 13 september 2010

Umeå Pride del 1

På väg hem från Priden delade jag flygplan med fotbollsbrudarna i Kopparberg/Göteborg FC som hade spelat mot UMEÅ och för första gången vunnit mot dem på bortaplan :)
Sweet.

I pridepark fanns det som alltid massor av tält med olika organisationer och sånt som vill prata med pridefolket. Jag hittade till ett politsktpartis tält och där kunde man göra pins! Vilket jag gjorde. Pins är ett utmärkt sätt att sprida sina budskap till omvärlden. Jag gjort bland annat varsin HBTQFINT till mig och siv.
Titta så fint:

Vad gäller maten i prideparken så fanns där ett mattält. De hade en vegrätt. Kantarelltoast. Den var visserligen vrålgod, men inget man äter fyra gånger i rad helst liksom. Det var lite av en besvikelse. Queerfestivaler brukar ju ha lite vegfokus tänker jag.

Vad gäller arrangörer och volontärer så var det tummen upp! Snälla, hjälpsamma och fina människor. De tog sig alltid tid att svara på alla konstiga frågor som kan tänkas dyka upp hos en festivalbesökare.

/ed

Inga kommentarer: