lördag 18 september 2010

dumma dumma dig

idag blev jag förbannad på reinfeldt.
hörde en intervju på radio där han fick frågan vad han skulle bygga om han fick bygga precis vad han ville i lego. han sa något om att bygga stockholm tror jag, men det är oväsentligt. det är svaret på följdfrågan som pissade av mig. intervjuaren frågade om han skulle leka och köra omkring med polisbilarna, brandbilarna etc. och han svarade: ja, jag är ju grabb så det är klart.

KUKGUBBE!!!

enda gången jag kan låta det passera är om han säger att han menar "jag har fått en uppfostran som baserades på föreställningar om kön och stereotypa uppdelningar av kvinnor och män, så jag har blivit uppmuntrad till att leva upp till föreställningen om att mitt kön och intresset för vissa saker hör ihop och de bojjorna är svåra att slå sig fria från så ja, jag kommer att köra omkring med dessa bilar för att leva upp till de förväntningar folk (utan att själva veta varför) har på mig för att jag är av så kallat manskön."

over and out
-ed

Inga kommentarer: