torsdag 5 augusti 2010

Alice b.

Gp scen är en tävling för musiker.
Massor massor av band och artister anmäler sig med en låt och sen röstar den som vill via webben och de 8 som folket gillar bäst går vidare till finalen och 8 till väljs ut av en jury.

Gå in på GP scen och lyssna på underbara Alice b.

Hon gör låtar som jag lyssnar på om och om igen. Samma låt kan gå på repeat många många gånger och fortsätta att krypa in under min hud och faktiskt få mig att känna.

Hon är queer och det är så himla himla skönt att det görs bra musik av någon som har någorlunda samma perspektiv som jag.

Läs en intervju med henne här.

Alice b har alltså såklart tagit sig till final i gp scen 2010 och finalen äger rum den 14augusti på järntorget 1300-1530. Gå dit, njut, och visa henne att hon fetförtjänar att vara där.

/ Edinan

1 kommentar:

THerése sa...

Alice är hur grym som helst, hon kommer gå långt. Det har jag alltid sagt :)