söndag 21 mars 2010

svenska hollywoodfruar

Jag vet inte riktigt vad jag skall tycka om de svenska hollywoodfruarna.. de som hade en fest med barbie tema och hade unga män med bar överkropp som servitörer och godis. De är äldre rika kvinnor som gör en omvänd version av den klassiska mansgrisen. Är det ok? Hade programmet kunnat sändas om det var omvänd sits?, alltså äldre rika män som hade lättklädda unga tjejer som de kramade och klämde på och dansade med och betalade för att servera på en fest?

Nee usch. Jag gillade det inte.

Men. Det finns så många perspektiv på saker.
Kanske njöt killarna av att uppvaktas av kvinnorna?
Kanske är det ett steg i rätt riktning när kvinnor skapar ett omvänt patriarkat?
Kanske skulle jag gilla att ha en fest där läckra äldre utmanande kvinnor serverade mig och mina vänner?
Kanske var killarnas godis-roll som vilket jobb som helst?
Kanske vill killarna hellre uppvakta äldre män?
Kanske vill de äldre kvinnorna hellre bli uppvaktade av unga tjejer?
Kanske gör vi saker för att vi tror att det är det enda rätta? Det normala?
Kanske reflekterar vi inte över vad vi gör och vad vi inte gör.

/ ed

Inga kommentarer: