söndag 14 mars 2010

stirr stirr

Jag stirrar när jag ser ett bög- eller flatpar. För att jag blir glad. Nyfiken. För att jag vill se om jag såg rätt.

Men när jag blir stirrad på för att jag gayar mig (typ håller en tjej i handen eller sånt) då tänker jag ibland att det är för att personen har fördomar, inte gillar gays eller inte sett gays förut.

Konstigt. Två historier som inte går ihop. Den första är min verklighet den andra är min fördom. Nästa gång jag blir stirrad på ska jag le tillbaka och göra den hemliga gay hälsningen och tänka på att den personen blir glad av att se att en sån som jag är gay.

Förresten.. Melodifestivalen i år var riktigt usel enligt mig. Jag önskar att 2009 var mitt sista melodifestival år och att jag mindes hur melodifestivalen var när den var bra. Jag är sååå besviken. Nästa år skall jag titta på finalen bara, om jag tittar alls. Usch. Hur ska jag nu påminnas om hur gay jag är regelbundet varje år och bonda med gays så som vi tidigare gjorde genom schlager-prat? Eller har jag blivit straight nu? jäkla björkman.

Edinan

1 kommentar:

Nelly sa...

mmmmmmmm känner igen mig på stirrandet..