måndag 25 januari 2010

koden

vad har hänt med syster/broders-koden i gayvärlden?
den om att man inte raggar på varandras ragg.
inte ligger med varandras partners.

min gräns går där. precis där skulle jag vilja säga.
är det för mycket begärt?

jag föredrar den straighta världen där. i min illusion är det i alla fall bättre där. en straight kille skulle inte komma undan med att nypa sin polares tjej i rumpan. en straight tjej skulle inte komma undan med att låtsas flirta med sin bästis kille. ens partner förväntas umgås med ens väns parter, inte fika med ens vän.

idag hatar jag gayvärlden för dess klet och äckel. det där med att det inte är ett steg mellan partner och vänner. att man inte ligger med sina vänner. inte ligger med sina vänners ex. inte flirtar med allt och alla. inte respekterar att även icke heteros kanske vill leva i tvåsamhet.

hade det funnits en "bli hetero"-knapp så hade jag tryckt på den idag.

jag vet att det kanske kanske kanske inte bara är i gayvärlden dessa människor finns. jag skulle säkert känna mig sviken och besviken även i den straighta världen. men idag står jag i gayvärlden. och jag är besviken.
mitt är mitt.
ditt är ditt.

/e

1 kommentar:

Andra kvinnan sa...

Det förekommer minst i samma utsträckning i den straighta världen. Jag har vänner i båda världar och vi delar erfarenheter. Ingen skillnad mellan män och kvinnor heller. Och det är inte alltid otrohet. Ibland delar frugan medvetet med sig.